Til alle som har en TDC eller YouSee e-mail adresse

(@post.tele.dk, @mail.dk, @privat.dk, @youmail.dk, @c.dk samt andre TDC hostede email adresser)

Der er stor chance for at du ikke får alle de e-mails som du burde. Grunden er at TDCs mail system sorterer mail/uønsket mail på server siden i stedet for på slutbruger siden. Det betyder at du har en mappe liggende på din TDC webmail med alle de mails som du ellers burde have modtaget.

Sådan burde det se ud:

Afsender -> TDC mail server -> Din indbakke (evt. markeret som mulig spam)

: du får ALLE emails ned og dit mail program står for en evt. spamsortering.

Sådan ser det desværre ud hos TDC:

Afsender -> TDC mail server -> Din indbakke eller i spam mappe

: Du henter KUN INDBAKKEN ned og du ser aldrig de mails som TDC flyttede til spam mappen på TDCs mail server. Det betyder at der kan være rigtig mange mails som du aldrig har modtaget.

Hvad gør du nu?

Du skal logge ind på TDCs webmail vha. dit TDC login. Hvis du aldrig har været på din TDC webmail, så skal du først knytte din TDC email konto til dit TDC login. Du skal altså have dine brugernavne+koder klar til både dit TDC login og din TDC email konto. Når du er logget ind så kan du læse på siden hvordan du får knyttet din email konto til webmail.

Når du kan logge ind på din webmail, så vil jeg anbefale dig at deaktivere TDCs centrale spamfilter og lade dit eget mail program stå for spam sorteringen. Du finder det centrale spamfilter under indstillinger. (Læg mærke til at spam-statusmail er slået fra, dvs. at du aldrig fik at vide når TDC havde lavet en fra sortering, vi har en kunde som ikke har fået al deres mail pga. TDC. Vi anslår at det min. er 200 mails over 5 år. Kunden har i dag fået en professionel mail løsning.

Driver du virksomhed eller bruger din mail adresse til vigtig korrespondance, så bør du ikke benytte en TDC mail adresse til det formål. Jeg har drevet IT virksomhed i 20 år og når jeg tænker tilbage så har det ret ofte været TDCs skyld når der var problemer.

Jeg ved at det er en uskik at drive virksomhed på andres bekostning, men den måde TDC driver virksomhed over for deres kunder er storslem. Så hvis du ønsker en professionel email løsning, så kontakt undertegnet.

 

Med venlig hilsen

IT+NET, Dennis Siggaard